tisdag 30 april 2013

Promenad med hunden. Vinden viner i vassen, havet brusar, måsarna skriar. Det luktar gammal tång som spolats upp på stranden. Hunden blir helt vild av blåsten, hon älskar det. Sitter på trappan och luktar på världen. Spanar. Så söt, vårt lilla nervknippe. 

Katten sover som en stock i fåtöljen i sovrummet. Hon är lite mer kräsen när det gäller väder. 

Snart kommer barnen hem från dagis, jag ska packa ihop denna dags arbete och kan känna mig riktigt nöjd med att jag ändå hunnit med det jag inte trodde att jag ens skulle göra. Jag har gjort mitt, plus femtio pizzabullar som ska serveras på olika kalas här framöver. Nu är det födelsedagsveckan i det här huset. Barn som fyller med några dagars mellanrum, kalas för småfolk, kalas för de vi räknar som familj. Det blir ett veckolångt firande, härligt och tröttande. Men när det är gjort är det gjort och mina små har blivit ett helt år äldre. 

2 kommentarer:

  1. Ville verkligen komma....men väntar föl. Går inte att köra så långt då. :(

    Hoppas ni får ett riktigt bra kalasväder!

    Kramar Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att fölningen går bra! Och så mysigt med tillökning ;) ! Vi håller tummarna för kalasväder, har haft det fint idag på barnkalaset!

      Kramar!

      Radera