söndag 21 april 2013

Vi har fått en kökssoffa. Och lite som ett helt nytt kök känns det som.

Vi har fått snuva. Och fått sova noll timmar i sträck i en vecka för att V är sämst på att vara förkyld.

Vi har fått solsken. Både i trädgården och i hjärtat. Lika värdefullt båda två, känner jag.

Jag har fått riktig, riktig foglossning.

Vi har fått kakinspiration, V och jag. Bakat finfina kakor som är alldeles för goda för någon som tycker att det kan vara värt att tröstäta litegranna. Försöker låta bli att baka mer på ett tag, men. Det vet ingen hur det kommer att gå.

Jag har fått en ny vän som väcker mig klockan 5 varje morgon. Som kvittrar så vackert utanför sovrumsfönstren och får mig att bli glad.

Jag har fått en insikt om vad som är viktigt. Som måsar. De är viktiga. Jag har saknat dem så mycket så att det inte finns ord för det. Men isen är borta och de är tillbaka och jag älskar´t. Lugn i hjärta och själen när de skriar och bajsar på alla bilar.

Jag har fått inspiration. Över lag. Och en blick som sa mer än tusen ord och det behövde jag.

Jag har fått en stund i en solstol på altanen idag.

Jag har fått tummen ur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar