tisdag 23 april 2013





Denna bild alltså. Den är ju så rolig så jag vet inte vad. Jag hittade den i min dator när jag satt och tittade på fina bilder som jag tagit på mig och barnen, de älskar att ta bilder med datorn och se resultatet direkt, vi brukar tävla om vem som kan göra fulast grimas och sen, när de somnat, så sitter jag och tittar och blir alldeles varm och blödig. För de är ju så underbara, så vackra, så bäst. Och mitt i allt detta känslomässiga gotteri så dök den här bilden upp. När är den tagen??? Och vem i hela världen har bestämt sig för att spara den??? Jag kan faktiskt inte minnas att jag tagit bilder på mig själv och verkligen inte den här. Det måste vara datorn som sett sin chans att visa mig mitt rätta jag. För så här ser jag ut på insidan. Tror jag.

Bilden fick in på fejsbok naturligtvis, vem kan motstå liksom? Och reaktionerna har blivit de bästa någonsin. Inte något tjafs om hur vacker jag är eller hur söt eller fantastisk. Folk skrattar, precis som jag gjorde när jag såg fotot. Tänker kanske herregud. Vad har hänt med människan?

Det är de allra bästa komplimangerna och det jag gillar allra mest, det som är på riktigt. Inte för att jag inte kan ta till mig att jag är vacker men faktiskt, ärligt talat, vill jag inte vara det. Inte för någon annan än mig själv. Och när jag tänker vacker tänker jag helt andra saker än utseendet. Som när jag var på mödravården och barnmorskan sa herregud, så stor du är, vi måste mäta! Och vi mätte och jag var helt normalt stor men hon gav mig den fantastiska förklaringen att " det beror på att jag inte har någon direkt överkropp." Såklart att jag har en överkropp, annars hade ju bebisen fått hänga i en påse på magen, men jag är inte så lång och just nu är jag ett par ben, en badboll till mage och ett par tuttar som jag kan vila hakan på. Och så är det. Efter besöket där kände jag mig vacker. För jag kände mig verklig.

Så här bjuder jag på mig själv från min allra bästa sida. Tycker i alla fall jag själv. Och så datorn då. Och så Linda.

6 kommentarer:

  1. Lycka är att det finns en verklig Ellie i världen <3
    Kram, Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blev jag så rörd att jag började gråta... <3 <3 <3 Tack min vän <3 <3 <3

      Radera
  2. Ja herregud människa, du bjuder VERKLIGEN på dig själv - och ett BEFRIANDE härligt kvällsskratt!!! Vacker ÄR du - just för att du är just DU - och så HIMLA rolig!!! Tack! =D (Helt uuuunderbar bild!!!! =D)

    (Angående eventuell fika... det får bli en annan helg än den kommande, hör av er när det kan passa och när ni känner för det! Vi har all tid i världen... ;-) Min mobil havererade, så alla telenr är borta...skriv gärna ett sms när du orkar! ) :)

    Trolda - =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trolda, det är ju så gott att få skratta!! ;)
      Jag skickar iväg ett sms till dig senare idag!

      Stora varma kramar till dig!

      Radera
  3. Alltså... fantastiskt! Jag vet ju inte hur du ser ut på riktigt, men bilden är faktiskt lite rolig ändå, så är det.

    Och att barnmorskan slänger ur sig att du inte har någon överkropp, det är bara för kul.

    När vi ändå är inne på komplimanger - du skriver rysligt bra. Det är en njutning att läsa din blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser faktiskt ut så här. Ibland har jag mascara och har inte slitit mig i luggen.

      Och tack!! Den komplimangen tar jag och sparar i min hjärteburk!

      Radera