måndag 24 september 2012




Alltså. Någon var i högform idag. Någon parkerade en röd bil i min arbetshörna och begick oreda.
Någon hade pillat upp snöret som omger min fina, vaddetnuäregentligen,
och gjort en installation med en vattenmugg.
Någon hade smugit in små bilar i varenda vrå i huset. Bland annat bakom ljusstaken
i fönstret. I min väska fann jag tre. En taxi, en brandbil och en ambulans.
Kände att jag var rustad till tänderna när jag stod i affären och försökte hitta plånkan.
Kan man betala i bilar? Trodde att någon hade smusslat plånkan ur väskan och ner i till exempel en 
stövel, så som hade skett i förrgår när mannen var borta och jag inte kunde hitta den.
Vi skulle handla och överraska pappan med tårta tyckte E. 
Men någon hade tömt min väska på det viktigaste och lagt det viktigaste i olika skor i hallen. 
Innan jag kom på det!!! Jag grinade och kände mig bestulen. Sen kände jag mig lite överlistad
och utspelad av någon, som tittat på mig hela tiden, vetat hela tiden och inte sagt något. Bara iakttagit 
min panikdans.
Jag stod för lördagsunderhållningen. Men det bjöd jag på.






1 kommentar:

  1. Hahaha...=D Såååå goá grabbar du har!!! =D

    (och det är ju ni allihopa förresten, GOÁ alltså! =D)

    Trolda - kramar =D

    SvaraRadera