torsdag 23 maj 2013

På en brygga tillsammans med en kär vän fann jag idag lugn och fick tillbaka fotfästet. Tack alla gudar för vänner som alltid finns där. Som får mig att känna mig trygg. Stilla. Det är en rikedom större än allt annat och gör att även dagar som denna, då sorg och oro svämmar över, blir uthärdliga och fina på sitt sätt.

Människor i min närhet har idag mist någon de älskar och det får mig att tänka på hur viktigt det är att ta tillvara på det som är värt något. Kärleken, familjen, vännerna och framför allt mig själv. Jag ska vara snällare mot mig själv. Ta tillvara på livet som är mitt. Omge mig med de som verkligen betyder något och som ger mig så mycket, gör mig till en bättre och lyckligare person. De som kan se det stora i det lilla, som har varma, goda hjärtan och kloka tankar. De som bjuder på stora skratt. Som bjuder på sig själva. Som älskar mig för den jag är.

2 kommentarer:

  1. Älskar dig precis som du är, och just därför. Tack <3
    Kram, Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag älskar dig <3 Tack för att du finns i mitt liv, varma, vackra, kloka du!
      Kram!

      Radera