torsdag 24 maj 2012

Mårran?

Någonting morrar i soffan när jag rör mig. Kanske är det råmpan som klagar, här ska inte vi sitta och dega ! När stunden av alldeles egen tid kommer till mig, den jag intensivt längtat efter, somnar jag nästan med nostippen i en kopp te framför tvn.

Vi gjorde torsdagsutflykt till badplats i denna värmen som råder, mina älskade söner älskar vatten precis lika mycket som jag och efter några timmars intensivt springande i vattenbrynet fick vi sätta barnen i bilen i bara blöjorna och väl hemma ville de bara gå och sova. Det händer aldrig. Jag menar ALDRIG!

Nu sover de alltså som små sötsaker och jag sitter här i en mårrande soffa, lovar den dyrt och heligt att det blir kreativt och fantastiskt imorgon. Alltid i morgon. För när soffan, eller råmpan, morrar åt en, då är det dags, banne mig!

I morgon, då alltså.

1 kommentar:

  1. Så härligt det låter med en dag på straden och barn som VILL gå och lägga sig! Tycker du ska ignorera Mårran och njuta av en kopp te i soffan :)
    Kramar, Linda

    SvaraRadera