tisdag 17 april 2012

Grällt var det här!

Ut genom dörren flög jag likt en kanonkula, mannen och jag hade bestämt oss för att ta hand om varandra istället för alla de andra sakerna som behövde tas om hand. Lycklig och romantisk till sinnet satte jag mig i bilen, blickade ner över benen och insåg att jag inte hade kombinerat. Jag hade tagit ett och ett plagg i farten liksom, det var precis samtidigt som barn skulle till dagis och frukostdisken anföll vårt kök. Jag blir glad av färg, tänkte jag nog, och när jag sedan satt där i bilen och såg det färdiga resultatet insåg jag att jag var orange. I olika nyanser. En apelsin helt enkelt.

Jag gör ofta sådär. Speglar mig i bästa fall när jag sätter mascara på ögonfransarna. Är öppen för överraskningar i livet. Sådana skapar jag ju bäst själv.

2 kommentarer:

  1. Underbara finaste du <3
    Så härligt att du börjat blogga!!! Hur har jag klarat mig utan undrar jag nu :)
    Ps Tycker alltid du är fantastiskt vacker.
    Kram, Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjärtat! Nu blir jag så rörd att det kommer tårar <3 <3 <3

      Radera