fredag 24 augusti 2012

Vad har jag gjort?

Jo, jag har njutit av sommarens sista andetag, badat med barnen, suttit med lilla mannen i famnen vid stranden, han har sovit, mannen och E fiskat krabbor. Så som krabbor aldrig fiskats förr. Men så gör man när man är tre. Då gör man saker som man vill, inte som man ska. Vi har varit i skogen och plockat lingon och blåbär, gjort blåbärspaj och rårörda lingon. Mina alldeles första rårörda lingon. Synd att det inte heter lättrörda lingon, för då hade jag kanske gjort det lite oftare, men stark i både arm och sinne har jag blivit.

Dessa lingon. Det måste vara det godaste jag smakat och vackraste jag sett. Jag vet inte vad som är hönan och ägget här, men doften och färgen och smaken... Det är rent himmelskt. Lycklig blir jag. Sådär riktigt, riktigt lycklig, utan anledning eller ord. Bara känslan. De är så fina.

Bloggen har vilat lite eftersom mycket har hänt, bra och dåligt, och inget av det passar riktigt att basunera ut över världen. Orden har stannat i verkligheten och det är bra.



4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag saknar dig och er enormt (faktiskt). Vill ni komma och fira jul med oss? Vi struntar blankt i släkten här uppe!!!

      Radera
    2. Åh, det hade varit så mysigt!! Men jag tror att jag kan garantera viss ilska bland släkten här nere... Men kanske innan eller efter?? Helt alternativ decemberjamboree??

      Radera