onsdag 4 december 2013

JUL!!!

Snart, snart är det jul igen. Det känns som igår och en evighet sen vi firade tidernas mest eländiga julafton med öroninflammationer och feber och ett positivt graviditetstest som slog ner som en meteorit i vår värld och lasagne till julmiddag för det var det enda som barnen ville äta. Jag hade pyntat och myst runt i veckor här i vårt vackra hem, allt för att julen skulle bli så fin som möjligt och så blev det lite platt fall när det väl kom till kritan.

Men i år. Bebisen är här, E frågar varje dag hur många dagar det är kvar till julaftonen, i år ska det mysas hela december tänker jag. Vi går all in. Men på vårt sätt. Det ligger högar av pynt i vrårna och den som känner för det kan liksom bara ta för sig. Julen ska vara kreativ, kärleksfull, tillåtande och glädje.

Och med det hoppas jag att jag ska vakna till en ny mätning imorgon som säger att de mätte fel. SD har backat hela vägen ut ur de svenska julstugorna. Gud vad jag hoppas det. För det kan inte vara sant att vi har ett främlingsfientligt parti med rötter i nazismen som är på uppgång mitt i julstökandet, givmildandet och lussekattsbakandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar